Advertising is a form of communication intended to persuade an audience
(viewers, readers or listeners) to purchase or take some action upon
products, ideas, or services. It includes the name of a product or
service and how that product or service could benefit the consumer, to
persuade a target market to purchase or to consume that particular
brand. These messages are usually paid for by sponsors and viewed via
various media. Advertising can also serve to communicate an idea to a
large number of people in an attempt to convince them to take a certain
action.
Commercial advertisers often seek to generate increased consumption of
their products or services through branding, which involves the
repetition of an image or product name in an effort to associate related
qualities with the brand in the minds of consumers. Non-commercial
advertisers who spend money to advertise items other than a consumer
product or service include political parties, interest groups, religious
organizations and governmental agencies. Nonprofit organizations may
rely on free modes of persuasion, such as a public service announcement.
Modern advertising developed with the rise of mass production in the
late 19th and early 20th centuries. Mass media can be defined as any
media meant to reach a mass amount of people. Different types of media
can be used to deliver these messages, including traditional media such
as newspapers, magazines, television, radio, outdoor or direct mail; or
new media such as websites and text messages.
DEFINISI:
Iklan adalah bentuk komunikasi yang dimaksudkan untuk membujuk penonton
(pemirsa, pembaca atau pendengar) untuk membeli atau mengambil beberapa
tindakan atas produk, ide, atau layanan. Ini mencakup nama produk atau
layanan dan bagaimana produk atau layanan dapat menguntungkan konsumen,
untuk membujuk target pasar untuk membeli atau untuk mengkonsumsi bahwa
merek tertentu. Pesan-pesan ini biasanya dibayar oleh sponsor dan
dilihat melalui berbagai media. Iklan juga dapat berfungsi untuk
mengkomunikasikan ide untuk sejumlah besar orang dalam upaya untuk
meyakinkan mereka untuk mengambil tindakan tertentu.
pengiklan Komersial seringkali mencari untuk menghasilkan peningkatan
konsumsi produk atau jasa melalui branding, yang melibatkan pengulangan
nama gambar atau produk dalam upaya untuk kualitas terkait
mengasosiasikan dengan merek di benak konsumen. pengiklan non-komersial
yang menghabiskan uang untuk mengiklankan barang-barang lainnya dari
produk konsumen atau jasa termasuk partai politik, kelompok kepentingan,
organisasi keagamaan dan lembaga pemerintah. Organisasi Nirlaba dapat
mengandalkan mode bebas dari persuasi, seperti pengumuman layanan
publik.
iklan modern dikembangkan dengan kenaikan produksi massal pada akhir
abad ke-20 ke-19 dan awal. Media massa dapat didefinisikan sebagai
setiap media dimaksudkan untuk mencapai jumlah massa rakyat. Berbagai
jenis media dapat digunakan untuk menyampaikan pesan-pesan ini, termasuk
media tradisional seperti koran, majalah, televisi, radio, surat
terbuka atau langsung; atau media baru seperti website dan pesan teks.
Senin, 23 April 2012
Langganan:
Posting Komentar (Atom)
0 komentar:
Posting Komentar